Chevy TrailBlazer, TrailBlazer SS and GMC Envoy Forum banner

1 - 15 of 15 Posts

·
Registered
2005 chevy trailblazer_ls
Joined
·
234 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
ok. Check engine light came on so I borrowed my brothers scan tool and the thing would not power itself thru the OBD II port and not link up to the car. Works fine for his maxima and his friends accord so I know its not the tool.

I also went to Auto Zone thinking it was his tool but the Autozone guys crap would not connect either.

Also it seems If I jiggle the key it'll power on but only for a split second. I say it seems cuz it looks totally random. Sometimes i jiggle and get life......others, i get nothing so I dont know if I'm crazy or what.

The fat auto zone dude that I reckon knows crap 'bout cars said my computer is bad. Then I told him bout the ignition switch he said "could be that too".

It seems the ignition switch would be a culprit since I had some similar issues with a Jetta I had and it was the switch.

Please help!!!!
Am I the only one with this problem? I still have to look at the connectors under the dash and make sure they are all tight.

I think i have a mis-fire cuz the truck idles like crap and is drinking gas like its 50 cents a gallon.:bonk:

Wife started a new job far so had to get a dollar menu dinner today and save money for gas for the week for her.
 

·
Registered
2008 chevy trailblazer_lt
Joined
·
135 Posts
The ignition switch is a common problem. When the switch goes bad it causes all sorts of random issues. Its a cheap, easy fix. Change the switch and you might see your other issue go away.
 

·
Registered
2005 chevy trailblazer_ls
Joined
·
234 Posts
Discussion Starter #3
Rock auto has it for like $25. Process of elimination starting with the cheapest thing first.
 

·
Registered
2005 chevy trailblazer_ls
Joined
·
234 Posts
Discussion Starter #6
Wish I had an SS. ScreenName is confusing i see. Anyway......good lookin guys. I'm gonna check that out right now before wifey goes to work.
 

·
Registered
2004 chevy trailblazer_lt
Joined
·
1,298 Posts
If it wasn't for it working intermittently when you jiggle the key, I'd say fuse.
That intermittent action sounds more like the ignition switch, as mentioned
already.

That being said, it won't cost you anything to check the fuse. Some members
here have had problems with loose fuse block connections, though jiggling
the ignition wouldn't affect that.

As far as the gas mileage, how many miles on your truck? Ever cleaned the
throttle body? Cleaning itself may not do much for mpg from a strictly
mechanical point of view, but the improvement in driveablility/response can
result in better overall mpg.

Good Luck!

Chris
 

·
Registered
2005 chevy trailblazer_ls
Joined
·
234 Posts
Discussion Starter #8 (Edited)
That was it guys. 20 amp midi fuse blown. I think it was #13 in the fuse box under the hood.

Later I'll get another fuse at autozone and go back to the same guy that said my computer was fried. Clown.

I owe ya'll a few beers.:thx

Yeah....the jiggling threw me for a loop. Like i said "it seemed" to be that. I knew i was just going nuts. Wierd coincidence.
 

·
Banned
2004 gmc
Joined
·
26,181 Posts
And now you know why certified mechanics work in shops fixing vehicles and parts store counter staff work in parts stores selling parts. :confused: And why they read codes for free. :duh:
 

·
Registered
2005 chevy trailblazer_ls_ext
Joined
·
1 Posts
Thanks again

Just ran into the same problem. A bluetooth OBD II connector would not work in my Trailblazer, but connected to my wife's Audi just fine. Found your solution, swapped the 20 AMP for the cig lighter with the one for the rear washer pump just to see and it powered right up!

Keep up the good work, everyone and I hope to contribute now that I am registered.

Cheers!

:thx
 

·
Registered
2002 chevy trailblazer_ltz
Joined
·
1 Posts
Just wanted to say thank you. I just had the exact same problem and after not finding anything in either fuse panel listed as ODBII, I hit the web and found this.
 

·
Registered
2002 chevy
Joined
·
1 Posts
Youtube video of the blown fuse #13, 20A under hood

Glad I found this thread. :thx

The OBD II and Cigarette Lighter is powered by a 20Amp fuse #13 under the hood, by the battery, labeled "Cigar" :duh:

Google: "Trailblazer/Envoy - can't read codes - code reader won't turn on" for the Youtube video :hail:
 

·
Registered
2002 chevy trailblazer_ltz
Joined
·
3 Posts
Cheapest thing first is to check the cig lighter fuse in the fuse block under the hood. That circuit is also the B+ lead found in the obd2 connector.

edit - thought you had an SS, not sure if its the same for the regular tbs
Totally awesome! Thanks for sharing. This fixed it for my 2002 Trailblazer 4x4 LTZ.
 
1 - 15 of 15 Posts
Top